Arama ve Kurtarma Helikopterleri Piyasası 2018

Yayınlanma Tarihi: 30.10.2018
Görüntüleme: 86
Yazar: STM ThinkTech

Modern arama ve kurtarma helikopterleri, her saniyenin büyük önem taşıdığı arama ve kurtarma operasyonlarında büyük avantaj sağlıyor. Hem sivil hem de askeri arama kurtarma helikopterleri dünyanın dört bir yanında her gün zorlu görevlere çıkıyor, onlarca hayat kurtarıyor.

Search And Rescue Europe Konferansı verilerine göre, dünya genelinde 600’ü aşkın arama ve kurtarma helikopteri görev yapıyor. Siparişi verilen ve teslimi beklenen helikopterlerle birlikte bu sayının 800’e ulaşması bekleniyor. Sektörde faaliyet gösteren başlıca şirketler arasında Airbus, Agusta Westland, Bell Helicopter ve Sikorsky Helicopters bulunuyor.

Sikorsky tarafından üretilen S-92 helikopterinin otomatik uçuş kontrol sistemi, termal görüntüleme sistemi ve sensörleriyse operasyonlarda büyük kolaylık sağlıyor. Helikopter 10 yolcu taşıyabiliyor. 

Agusta Westland tarafından üretilen AW101, 1.300 kilometrelik uçuş menziliyle dikkat çekiyor. Helikopter 30 yolcu ve 5 ton yük taşıyabiliyor. AW189 da uzun menzili ve dayanıklı yapısıyla zorlu operasyonlar açısından uygun bir helikopter. Helikopterler İngiltere Ulaştırma Bakanlığı tarafından 10 yılı aşkın süredir başarıyla kullanılıyor. AW139 ise yüksek hızı ve taşıma kapasitesiyle avantaj sağlıyor.

Blackhawk helikopterlerinin modifiye edilmesiyle geliştirilen S-70i, zorlu koşullar gözetilerek donatılmış bir helikopter. S-70i’nin modern kokpiti otomatik uçuş kontrol sistemi, su altı vericisi benzeri birçok sisteme sahip. S-76D helikopteri, özellikle ergonomik yapısıyla dikkat çekiyor. Helikopterin esnek kabin yapısı 12 kişiyi barındırabiliyor. 

Airbus’ın ürettiği C225 Super Puma 1 metrenin altındaki tutunma isabet oranıyla benzerlerinden ayrılıyor.

İngiltere’de yayınlanan istatistikler, arama kurtarma helikopterlerinin taşıdığı önemi net bir şekilde gözler önüne seriyor. İngiliz Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre Mart 2017-Mart 2018 dönemindeki bir yıl içerisinde arama kurtarma helikopterleri 2.636 operasyonu gerçekleştirdi . Bunların 1.403’ü kurtarma, 520’si arama, 407’si destek ve 306’sı transfer operasyonu oldu. Bu operasyonlarda 1.693 insan kurtarıldı, 329 kişiye de yardım ulaştırıldı. Search And Rescue Europe Konferansı tarafından yayınlanan “Küresel Piyasa Raporu 2018 –Helikopter ve Sabit Kanatlılar Birleşme ve Satın Almaları” adlı rapora göre, son dönemde arama kurtarma helikopteri piyasasında yaşanan en önemli gelişmeler ve ülkeler tarafından gerçekleştirilen satın almalar şu şekilde oldu:

AVRUPA

Belçika: Belçika Hava Kuvvetleri’nin SAR (arama ve kurtarma) operasyonlarında kullandığı dört adet NFH-90 Grey Caiman’ın üçü gerekli radar performansını karşılayamadığı için hangara çekildi. Gerekli geliştirmelerin gerçekleştirildiği helikopterlerin ilkinin 2019 yılı baharında hizmete girmesi bekleniyor. 2019 yılında emekliye ayrılması beklenen Sea King’lerin yerini alacak olan 35 milyon avro bedelindeki Grey Caiman’lar Airbus ve Agusta-Westland tarafından üretiliyor. 

Finlandiya: Paris Air Show’da Airbus Romanya’nın Finlandiya Sınır Muhafızları tarafından kullanılan AS332 Li helikopterlerini modernize ederek H215 standartlarına getireceği açıklandı. 

İrlanda: Sahil Koruma için SAR hizmeti sunan Kanadalı CHC Helicopter’e bağlı CHC Ireland, 500 milyon euroluk sözleşme çerçevesinde Dublin Havaalanı’nda bir operasyon merkezi kuracak. CHC, SAR Sikorsky S92 helikopterler kullanıyor.

İtalya: Leonardo tarafından üretilen yeni P-72A’lar İtalyan Hava Kuvvetleri tarafından kullanılan Breguet P-1150’lerin yerini alacak. 45 yıldır hizmet veren Breguet P-1150’lerin yerini alacak olan P-72A,  sivil amaçlı ATR-600’ün askeri kullanımı için modifiye edilmiş versiyonu.

Malta: Malta Silahlı Kuvvetleri sınır devriyesi ve SAR operasyonları için AgustaWestland AW139’ları kullanıyor. Beş mürettebatın görev yaptığı helikopter 15 kişiyi taşıyabiliyor.

Hollanda: Hollanda Kraliyet Hava Kuvvetleri’nin 2016 yılının Ocak ayında emekliye ayrılan Agusta-Bell 412SP helikopterlerinin yerine 2020 yılından itibaren NH-90’lar devreye girecek. 

Norveç: Leonardo, Norveç Adalet Bakanlığı’na 16 adet AW101’in teslimine başladı. 2,73 milyar dolarlık program çerçevesinde teslimi gerçekleştirilen ilk helikopter bu yıl içerisinde göreve başlayacak. Tamamı 2020 yılına kadar teslim edilmesi beklenen AW101’ler, Norveç ordusu tarafından kullanılan Westland Sea King’lerin yerini alacak. Yine aynı program çerçevesinde Heli-One Norway de ilk Airbus AS332L1 SAR rekonfigürasyonunu tamamladı. 

Polonya: Savunma Bakanlığı çevrelerinden gelen bilgilere göre, Polonya özel operasyonlar için sekiz adet CSAR helikopter almayı planlıyor. Teklifte bulunmaya hazırlanan şirketler ve önerdikleri araçları şunlar: 
  • Airbus Heli Invest Sp. z o.o ortaklığının ürettiği H.225M Caracal
  • Sikorsky ve PZL Mielec Sp. z o.o. ortaklığının ürettiği Black Hawk
  • İtalyan Leonardo grubuna bağlı “PZL-Swidnik” S.A. tarafından üretilen AW101

Polonya, Donanma’nın kullandığı W-3 Anakonda ve Mi-14 Haze helikopterlerini de emekliye ayırarak yerlerine yeni helikopterler almayı planlıyor. 

Portekiz: Portekiz donanması tarafından kullanılan AgustaWestland Super Lynx Mk 95 helikopterleri Leonardo tarafından gerçekleştirilen kapsamlı bir modernizasyon programı başlatıldı. 69 milyon euro tutarındaki program kapsamında helikopterlerin 2018 yılında yürürlüğe giren yeni Avrupa uçuş standartlarını karşılaması planlanıyor. AgustaWestland Super Lynx Mk 95’ler 1993’ten beri kullanılıyordu. 

Rusya: Beriev, Be-200ES yangınla mücadele helikopterlerinin üçünü 2017 yılı sonunda Rusya Acil Durumlar Bakanlığı’na teslim etti. Kalan üç helikopterin teslimi önümüzdeki dönemlerde gerçekleştirilecek.

Sırbistan: Sırbistan Savunma ve İçişleri Bakanlıkları Airbus’la dokuz adet Airbus H145M alımı konusunda sözleşme imzaladı.

Slovakya: Slovakya polisine teslim edilen iki adet Bell 429 helikopterin biri 2017 yılının Mayıs ayında düzenlenen tatbikat sırasında düşmüş, iki personelin ölümüne yol açmıştı. 

İspanya: İspanyol Hava Kuvvetleri için Airbus tarafından üretilen üç H215’in sonuncusu da teslim edildi. Fransız ordusundan satın alınan Super Puma’lar da İspanyol Hava Kuvvetleri’nin SAR gereksinimlerini karşılayacak şekilde modernize edilecek. 

İngiltere: İngiltere beş adet Boeing P-8 Poseidon devriye helikopteri satın aldı. Helikopter sayısının önümüzdeki dönemde dokuza çıkarılması planlanıyor. Helikopterler 2019 yılı sonunda hizmete alınacak. Bristow Helicopters de Leonardo’nın AgustaWestland AW189 helikopterlerini hizmete aldı. SAR operasyonlarında kullanılacak helikopterlerin 2015 yılında hizmete girmesi bekleniyordu. Ancak sertifikasyon sürecinin uzaması nedeniyle Sikorsky S-92’lerin kullanılması kararı alınmıştı.

KUZEY AMERİKA

Kanada: Kanada Kraliyet Hava Kuvvetleri, 2,4 milyar dolarlık sözleşme çerçevesinde üretilen 16 adet Airbus C295W’nin ilkini 2020 yılında teslim alacak. C295W’ler CC-115 Buffalo ve CC-130H Hercules’lerin yerini alacak. Hava kuvvetleri filosundaki CH-149 Cormorant’lar da Leonardo tarafından modernize edilecek. 

ABD: ABD Hava Kuvvetleri yaşlanan HH-60G’leri HH-60W’lerle değiştirmeye başladı. 1,5 milyar dolarlık sözleşme çerçevesinde ilk helikopter 2018 sonunda teslim edilecek. 

ORTADOĞU VE SAHRA ALTI AFRİKA

Nijerya: Nijerya Hava Kuvvetleri yerli SİHA üretmeyi planladığını açıkladı.

Suudi Arabistan: Suudi Arabistan Ordusu 193 milyon dolar tutarında bir anlaşma çerçevesinde 17 adet Sikorsky UH-60M Black Hawk siparişi verdi. 

ASYA VE PASİFİK

Avustralya: Avustralya ordusuna yeni katılan Bombardier Challenger CL-604, 2017 yılında hizmete başlamıştı. Uçaklar Cobham Aviation tarafından 640 milyon dolar tutarındaki sözleşme kapsamında modernize edilecek.

Hindistan: Hindistan ile Japonya arasındaki 1,3 milyar dolarlık anlaşma yedi yıllık gecikmenin ardından 2017 yılı sonunda imzalandı. Anlaşma çerçevesinde Hindistan 12 adet ShinMaywa US-2i satın alacak; 18 uçak ise Hindistan tarafından üretilecek.

Japonya: Japon Sahil Güvenlik Kuvvetlerinin satın aldığı 11 Sikorsky S-765D hizmete girdi. Airbus’tan da EC225LP satın alan Japonya filosundaki H225 sayısını da dokuza çıkaracak.

Güney Kore: Güney Kore Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın Sikorsky S-92 helikopterlerinin ikincisi hizmete girdi. Güney Kore Airbus’tan da iki adet H225 satın alacak. 

Vietnam: Polonya ile Vietnam arasında altı adet SAR gemisinin inşası konusunda anlaşma imzalandı. 200 milyon euroluk proje kapsamında ilk iki gemi Polonya’da inşa edilecek. Polonya kalan dört gemi için de teknoloji transferi gerçekleştirecek.

LATİN AMERİKA VE KARAYİPLER

Arjantin: Arjantin Hava Kuvvetleri ABD’den dört adet Bell 412EP helikopter satın aldı.

Brezilya: Konfigürasyonu İspanya’da tamamlanan Airbus C295 helikopteri hizmete girdi. Sayıları üçe ulaşan helikopterlere ek olarak yeni bir helikopter siparişi daha verildi.  Brezilya Deniz Kuvvetleri de ilk Super Cougar N-7201 helikopterini teslim aldı. H-XBR programı çerçevesinde toplam 50 helikopter satın alınacak.

Şili: Şili Donanması’nın İtalya’dan sipariş ettiği P68 Observer 2 uçakları hizmete girdi. P68 Observer 2’ler filodaki 1980’den beri hizmet veren O-2a Skymaster’ların yerini alacak. 

Meksika: Meksika Donanması Airbus’tan sipariş ettiği AS565 MBe Panther helikopterlerin son ikisini teslim aldı. Yeni nesil AS565 MBe Panther’lerin ilk müşterilerinden biri olan Meksika, 10 helikopterlik siparişin ilkini 2014 yılında teslim almıştı.

Uruguay: Şili Donanması emekliye ayırdığı Cessna O-2 Skymaster’ları Uruguay’a satmayı teklif etti. Uruguay Donanması hâlihazırda Beechcraft B-200 T Super King Air’leri kullanıyor.


İşbu eserde/internet sitesinde yer alan veriler/bilgiler, yalnızca bilgi amaçlı olup, bu eser/internet sitesinde bulunan veriler/bilgiler tavsiye, reklam yada iş geliştirme amacına yönelik değildir. STM Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş. işbu eserde/internet sitesinde sunulan verilerin/bilgilerin içeriği, güncelliği ya da doğruluğu konusunda herhangi bir taahhüde girmemekte, kullanıcı veya üçüncü kişilerin bu eserde/internet sitesinde yer alan verilere/bilgilere dayanarak gerçekleştirecekleri eylemlerden ötürü sorumluluk kabul etmemektedir. Bu eserde/internet sitesinde yer alan bilgilerin her türlü hakkı STM Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş.’ye aittir. Yazılı izin olmaksızın eserde/ internet sitesinde yer alan bilgi, yazı, ifadenin bir kısmı veya tamamı, herhangi bir ortamda hiçbir şekilde yayımlanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez.