İş Dünyası Harp Oyunu (İDHO); az veriden çok bilgi üreterek rekabet analizi yapan ve beklenmeyeni ortaya çıkarabilen “rol tabanlı bir simülasyon” aracıdır.
İvmelendirilmiş bir öğrenme yöntemi olarak kullanılan İş Dünyası Harp Oyununu diğer analiz yöntemlerinden ayıran temel özellikleri:
Bilişim ve danışmanlık sektörlerine ilişkin strateji belirleme süreçlerinde oyun kurgulamış ve yönetmiş olan STM ThinkTech; yönteme ilişkin eğitim, oyun kurgulama ve oyun yönetme hizmetlerini sunmaktadır. Bu yetkinlik, İDHO konseptini ortaya çıkaran ve Fortune 500 firmalarının bir çoğunda uygulama yapan Dr.Benjamin GILAD’tan alınan eğitici eğitimi ile kazanılmıştır.
STM ThinkTech tarafından rekabet ortamında çalışan bir yapının bütünü için oyun kurgusu yapılabileceği gibi söz konusu yapının bir birimi, fonksiyonu veya süreci için de oyun kurgusu yapılabilmektedir.
İDHO’da, simülasyon yazılım araçlarından farklı olarak aktif oyuncu rolü, bizzat katılımcılar (şirket çalışanları) tarafından üstlenilir. İDHO ile rakiplerin muhtemel tepkisi, hareket ve girişimlerine karşı;
süreçlerine destek sağlanır.
Rekabet ortamında faaliyet gösteren şirketlerin aşağıdaki durumlarda İDHO yöntemi kullanarak bir analiz yapması önerilmektedir:
Şirket içi “kör nokta”lar belirlenerek; sezgisel karar verme mekanizmaları yerine, istihbarat ve bilgi temelli karar verme mekanizmalarının benimsenmesi
Yönetsel miyopluk şeklinde nitelenebilecek kısa vadeli ve dar bakış açılı bir yönetim tarzı yerine, uzun vadeli bir yönetim tarzının yerleşmesi
Duygu temelli bir yönetim yerine iletişim temelli bir yönetimin benimsenmesi
Aşırı iyimserliğin hâkim olduğu bir karar verme süreci yerine, dış çevre dinamikleriyle uyumlu bir karar verme sürecinin yerleşmesi
Toplam 5 oturumdan (45’er dakikalık 4 oturum ve 90 dakikalık case study) oluşan İDHO’nun tanıtımına ilişkin STM ThinkTech taslak eğitim programı:
İDHO; hazırlık, uygulama ve yönetim ile raporlama fazlarını içerecek şekilde planlanır. İDHO’ya STM ThinkTech oyun tasarımı ve yönetimi rolü ile, oyun kurgusu talep eden firmanın çalışanları (~20-24 kişi) ise oyun oynama rolü ile katılım sağlar.
Hazırlık Safhası
Problem Tanımının Yapılması
En Önemli Rakiplerin Belirlenmesi
Bilgi (İstihbarat) Paketlerinin Hazırlanması
Oyun Takımlarının Belirlenmesi
Bilgi (İstihbarat) Paketlerinin Paylaşılması
Uygulama ve Yönetim Safhası
Oyunun Genel Anlatımı
Yöntem Anlatımı
Takımların Oyunun 1.Turunu İcra Etmesi
Takım Sunumları
Yöntem Anlatımı
Takımların Oyunun 2.Turunu İcra Etmesi
Takım Sunumları
Raporlama Safhası
Oyununu En Önemli Çıktılarının Raporlanması