Sağlık Hizmetlerinde Yanlış Teşhis ve Tedavi Oranlarının Düşürülmesi İçin Klinik Karar Destek Sistemlerinin (KKDS) Kullanımı
Günümüzün modern toplumlarında bile büyük bir sorun olan yanlış teşhis ve tedavinin hastalar, hasta yakınları ve hekimler açısından maddi ve manevi çok ciddi sonuçları olabilmektedir. Bilimsel çalışmalar göstermektedir ki, hastanelere başvuran hastaların %4-%18’i aslında engellenebilir tıbbi hataların kurbanları olmaktadırlar. Yapılan bir araştırmaya göre, ABD’de tıbbi hataların devlet bütçesine maliyeti 17-29 milyar dolar civarındadır (Institute of Medicine 2000).
Günümüzde ABD’de her dört ölümden birinin sebebinin kanser olduğu bilinmektedir. Ulusal Kanser Enstitüsü (NCI)’nün araştırmasına göre, ABD’de 2016 yılında yaklaşık 1,6 milyon hastaya kanser teşhisi konulacağı ve bunların yaklaşık 590 bininin hayatını kaybedeceği tahmin edilmektedir. Son 20 yılda kanser araştırmalarında ümit verici gelişmeler yaşanmaktadır. Bununla birlikte tıbbi literatür öylesine hızlı genişlemektedir ki, bilginin fazlalığı hekimler için başlı başına bir sorun haline dönüşmüştür. Örneğin, onkoloji literatüründeki yenilikleri takip etmeye çalışan bir hekimin her gün 29 (!) saatini okumaya ayırması gerekmektedir. Hemen her 3 yılda bir ikiye katlanan tıbbi bilginin hacmini düşünecek olursak, bu koşullarda hekimlerin güncel literatürü takip edebilmesi mümkün görünmemektedir.
Yapay zekâ ile programlanmış ve büyük veriyi kullanan klinik karar destek sistemlerinin etkin bir şekilde kullanılması sayesinde çok önemli kazanımlar elde edilebilir, ancak bu sistemlerin başarılı olabilmesi için düşünülmesi gereken teknik olmayan hususlar da bulunmaktadır. Öncelikle hekimler, hastalar, hasta haklarını savunan gruplar ve politikacılar bu değişime inanmalıdır. Bilişim teknolojileri böylesine köklü bir değişimi tek başına yönlendiremez ve yürütemez. Tüm paydaşlar sağlık hizmetlerinin dönüşümü ile ilgili istekli olmalı ve bu süreci desteklemelidir.
T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı’nın mühendislik, teknoloji ve program yönetimi alanlarında ihtiyaç duyduğu “danışmanlık” hizmetinin esnek, hızlı ve dünya standartlarında verilebilmesi için 1991 yılında STM kurulmuştur. Kurumsal deneyim, bilgi birikimi, nitelikli insan kaynağı ve marka değerine sahip olan STM; “danışmanlık” alanında dünya çapında rekabet edebilir bir konuma ulaşma vizyonu ile Teknolojik Düşünce Merkezi ThinkTech’i 23 Kasım 2017 tarihinde faaliyete geçirmiştir. Türkiye’nin teknoloji odaklı ilk düşünce merkezi olan STM ThinkTech, objektif bir yaklaşımla, “savunma ve güvenlik” sektörü öncelikli olacak şekilde teknoloji tabanlı analizler yapmakta, raporlar yayımlamakta ve profesyonel network faaliyetleri düzenlenmektedir.
Bu web sitesi çerezleri kullanır
Bu web sitesi, deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. 'Kabul Et' seçeneğine tıklayarak bu çerezlerin kullanımını kabul etmiş olursunuz. Çerezlerin ne olduğu ve hangi çerezleri topladığımız hakkında daha fazla bilgi istiyorsanız, lütfen çerez politikamızı okuyun.
Çerez ayarları
Bu web sitesi, deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. 'Kabul Et' seçeneğine tıklayarak bu çerezlerin kullanımını kabul etmiş olursunuz. Çerezlerin ne olduğu ve hangi çerezleri topladığımız hakkında daha fazla bilgi istiyorsanız, lütfen çerez politikamızı okuyun.
Web sitesinin düzgün çalışmasını ve tercihlerinizin (ör. dil, bölge) kaydedilmesini sağlayan temel çerezlerdir.
Web sitesi kullanımını analiz etmemize ve ziyaretçinin deneyimini geliştirmemize izin verir.
Bu web sitesinde ve diğer web sitelerinde deneyiminizi kişiselleştirmemize ve size ilgili içerik ve teklifler göndermemize izin verin.